On-Page SEO چیست ، 11 مورد چک لیست سئو داخلی

سئو داخلی

سئوی درون صفحه یکی از مهمترین فرآیندهایی است که می توانید برای دستیابی به رتبه های بالاتر در نتایج ارگانیک موتور جستجو و اجرای کمپین های سئو موفق استفاده کنید.

یک وب سایت نقطه کانونی تمام فرآیندهای سئو است و اگر به درستی برای موتورهای جستجو و کاربران بهینه سازی نشده باشد، شانس خود را برای دریافت ترافیک از موتورهای جستجو به حداقل می رسانید.

در این پست همه چیزهایی را که باید در مورد سئوی درون صفحه بدانید، یاد خواهید گرفت. هر بار که یک پست جدید منتشر می کنید این نکات را دنبال کنید و رتبه بندی موتور جستجوی خود را بهبود بخشید.

سئوی درون صفحه چیست؟

سئوی درون صفحه (که گاهی اوقات به عنوان “سئوی درون سایت” نامیده می شود)، فرآیند بهینه سازی محتوای یک صفحه وب برای موتورهای جستجو است. هدف نهایی سئوی درون صفحه صحبت کردن به زبان «موتورهای جستجو» و کمک به خزنده‌های موتورهای جستجو برای درک معنا و زمینه صفحات شما است.

چرا سئوی درون صفحه مهم است؟

سئوی درون صفحه مهم است زیرا سیگنال های زیادی را به موتورهای جستجو ارائه می دهد تا به آنها کمک کند تا محتوای شما را بفهمند.

در طول فرآیندهای نمایه سازی و رتبه بندی، موتورهای جستجو سعی می کنند صفحات وب را با کلمات کلیدی و عبارات جستجو که کاربران در کادر جستجو تایپ می کنند مرتبط کنند.

از طریق عناصر سئوی درون صفحه است که می توانید آنها را راهنمایی کنید که می خواهید صفحات شما به کدام کلمات کلیدی رتبه بندی شوند.

علاوه بر این، به آن “روی صفحه” می گویند زیرا هر تغییر بهینه سازی ایجاد شده در یک صفحه وب به تجربه کاربری بهتر کمک می کند.

سئو در سایت زیرمجموعه سئو است. به نمودار زیر نگاهی بیندازید و متوجه شوید که چگونه SEO درون صفحه با سئو فنی و سئو خارج از صفحه رهگیری می کند.

هر سه فرآیند باید با هم کار کنند تا بهترین نتیجه ممکن را به دست آورند، اما وظیفه اصلی سئو سایت بهینه سازی محتوا و ساختار یک صفحه خاص است.

سئو چیست؟

بهینه سازی برای موتورهای جستجو یک اصطلاح کلی است که شامل تمام کارهایی است که برای بهبود رتبه وب سایت خود در موتورهای جستجوی برتر باید انجام دهید .

این شامل بهینه سازی وب سایت شما برای مرحله خزیدن و نمایه سازی (که سئوی فنی است ). تنظیمات بهینه‌سازی که می‌توانید برای صفحات و محتوای خود اعمال کنید (که سئوی درون صفحه است) و تکنیک‌هایی که می‌توانید در خارج از مرزهای وب‌سایت استفاده کنید (یعنی سئوی خارج از صفحه).

سئو خارج از صفحه چیست؟

سئوی خارج از صفحه درباره لینک سازی و سایر سیگنال هایی است که می توانید به موتورهای جستجو بدهید تا آنها را در مورد کیفیت و مفید بودن وب سایت خود متقاعد کنید.

این به روش های تبلیغاتی در خارج از مرزهای وب سایت شما مربوط می شود.

11 تکنیک سئو داخلی برای رتبه بندی بالاتر

حال که تئوری در مورد سئو و اهمیت سئو درون صفحه توجیه شد، اجازه دهید به قسمت عملی آن برویم.

برخی از افراد می توانند استدلال کنند که تکنیک های سئو داخلی بیشتری وجود دارد و نه تنها 11 مورد، اما اینها مهمترین مواردی هستند که می توانید امروز در وب سایت خود اعمال کنید و به سرعت سئوی خود را تقویت کنید .

در اینجا خلاصه ای از تمام تکنیک های سئو داخلی صفحه آورده شده است:

  1. انتشار مطالب با کیفیت بالا
  2. عناوین صفحات و توضیحات متا را بهینه کنید
  3. بهینه سازی محتوای صفحه
  4. سرفصل ها و قالب بندی محتوا
  5. تصاویر SEO و سایر عناصر چند رسانه ای
  6. بهینه سازی URL
  7. لینک های داخلی
  8. لینک های خارجی
  9. سرعت بارگذاری صفحه
  10. سازگاری با موبایل
  11. نظرات و سئوی درون صفحه

1. محتوای با کیفیت بالا منتشر کنید

هنگام کار با سئو، همیشه باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

یک وب سایت با محتوای درخشان می تواند با سئو یا بدون سئو عالی عمل کند. یک وب سایت با محتوای بد با یا بدون سئو دوام نمی آورد. یک وب سایت با محتوای خوب می تواند حتی با سئو بهتر شود!

بنابراین، محتوای خوب چیست؟ محتوای باکیفیت دارای ویژگی های زیر است:

محتوای اصلی (مقالات، متن، تصاویر، ویدئوها، ارائه ها، اینفوگرافیک ها، نظرات، و غیره) – بدون کپی یا بازنویسی مقالات موجود.

محتوای انحصاری برای وب سایت شما  – حتی اگر محتوای خود شما باشد، اگر قبلاً آن را در وب سایت دیگری منتشر کرده اید، برای سایت شما خوب نیست (مگر اینکه برچسب متعارف را به درستی مشخص کنید).

محتوایی که شامل عناصر متنی است – متنی بنویسید تا محتوای غیر متنی خود را همراهی کند. به عنوان مثال، اگر ویدیوهایی را در وب سایت خود ارسال می کنید، سعی کنید توضیحات متنی را نیز اضافه کنید. اگر تصاویری را اضافه می کنید، سعی کنید با کلمات توضیح دهید که تصویر در مورد چیست.

محتوای مفید – به خاطر انتشار محتوا را منتشر نکنید. قبل از زدن دکمه انتشار، مطمئن شوید که آنچه زنده می شود به وب سایت و خوانندگان شما ارزش می افزاید.

محتوایی که به خوبی مورد تحقیق قرار گرفته است – کاربران نمی خواهند پست های آماده شده را به سرعت بخوانند و موتورهای جستجو نیز نمی خواهند. ثابت شده است که مقالات طولانی رتبه بهتری نسبت به مقالات کوتاه دارند.

محتوای بی طرفانه – اگر در مورد موضوع خاصی می نویسید یا به سؤالی پاسخ می دهید، مطمئن شوید که آنچه می نویسید موجه است و هر دو سایت یک داستان را پوشش می دهد.

محتوایی که هدف جستجو را برآورده می کند – علاوه بر ویژگی های بالا، باید مطمئن شوید که محتوای شما هدف جستجو را برآورده می کند. قبل از انتشار هر نوع محتوایی در وب‌سایت خود، باید بدانید که کاربران می‌خواهند چه نوع محتوایی را برای یک جستجوی خاص ببینند.

ساده ترین راه برای پیدا کردن نوع محتوایی که باید ایجاد کنید، استفاده از مزایای گوگل است، زیرا آنها قبلاً کار بسیار خوبی در درک آنچه کاربران برای جستجوهای مختلف دوست دارند انجام داده اند.

بنابراین، اولین قدم این است که به گوگل بروید و کلمات کلیدی مورد نظر خود را جستجو کنید. پیمایش کنید و 10 نتیجه برتر را به دقت بررسی کنید. به مواردی مانند:

  • نوع محتوا
  • سطح جزئیات
  • چگونه از تصاویر و ویدئو استفاده می کنند
  • طراحی صفحه

هدف شما استفاده از این اطلاعات برای ساخت محتوای بهتر است. منظور بهتر در این زمینه تعدادی چیز است مانند:

  • دقیق تر و آموزنده تر
  • خواندن راحت تر
  • احتمالاً ارائه دیدگاهی متفاوت از موضوعی که قبلاً توسط محتوای موجود پوشش داده نشده است.

عدم ایجاد محتوایی که هدف جستجو را برآورده کند در نهایت منجر به رتبه پایین تر می شود. حتی اگر موفق به کسب رتبه بالا در گوگل شوید، این فقط موقتی خواهد بود زیرا گوگل از سیگنال های مختلفی برای سنجش رضایت یا عدم رضایت کاربران از وب سایت هایی که در بالای نتایج نشان داده شده است استفاده می کند.

بنابراین، قبل از اینکه حتی به سئوی درون صفحه فکر کنید، مطمئن شوید که محتوایی که ایجاد می کنید همان چیزی است که جستجوگر گوگل می خواهد.

2. عنوان صفحه و توضیحات متا را بهینه کنید

هنگامی که موتورهای جستجو صفحات شما را می خوانند، از جمله، عنوان صفحه و توضیحات یک صفحه را بررسی می کنند.

آنها این کار را به این دلیل انجام می دهند که باید بفهمند صفحه درباره چیست و سپس بر اساس سایر عوامل (سئوی خارج از صفحه، اعتبار دامنه ، رقابت و غیره)، صفحه شما را (برای کلمات کلیدی مختلف) در یک موقعیت در موقعیت خود رتبه بندی می کنند. فهرست مطالب.

عنوان صفحات

عنوان صفحه

هر صفحه باید یک عنوان منحصر به فرد داشته باشد که به موتورهای جستجو و کاربران کمک کند تا بفهمند صفحه درباره چیست.

صفحه ای با عنوان “ نکات سئو برای مبتدیان ” بهتر از صفحه ای با عنوان “index.html” است.

مهمترین نکات بهینه سازی عنوان صفحه عبارتند از:

کلمات کلیدی را به ابتدای عنوان صفحه خود اضافه کنید – در صورت امکان کلمات کلیدی مورد نظر خود را به ابتدای عنوان صفحه خود اضافه کنید. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا از همان ابتدا متوجه شوند که صفحه چه کلمات کلیدی را هدف قرار می دهد.

این بدان معنا نیست که باید از خط عبور کنید و شروع به پر کردن کلمات کلیدی کنید. اگر در ابتدا نمی توانید یک کلمه کلیدی داشته باشید، پس این پایان دنیا نیست. فقط مطمئن شوید که کلمه کلیدی هدف شما بخشی از عنوان است.

عناوین کوتاه و توصیفی بنویسید – لازم نیست عنوان صفحه خیلی طولانی باشد. توصیه کلی این است که آن را زیر 60 کاراکتر نگه دارید زیرا این مقدار میانگین کاراکترهای نمایش داده شده توسط Google در نتایج جستجو است.

شامل اعداد و کلمات قدرتمند – داشتن اعداد در عنوان و همچنین کلمات قدرتمند مانند “نهایی، عملی، شگفت انگیز، چک لیست و غیره”، عناوین را جالب تر می کند و این باعث افزایش CTR (نرخ کلیک) آنها می شود.

بدون نیاز به گنجاندن دامنه خود در عنوان – نیازی به درج نام دامنه خود در عنوان نیست زیرا این به طور خودکار توسط Google اضافه می شود. می توانید از 60 کاراکتر برای ارائه توضیحات دقیق صفحه استفاده کنید.

یک استثنا از این قاعده زمانی است که شما یک برند قوی دارید که مردم به راحتی می توانند آن را تشخیص دهند، در این صورت می توانید دامنه خود را در عنوان در نظر بگیرید.

توضیحات متا

متا دسکریپشن

توضیحات صفحه در صفحه نتایج موتور جستجو (SERPS) نشان داده شده است. باید توصیفی، حداکثر 200 کاراکتر و برای هر صفحه منحصر به فرد باشد.

این فرصت شماست تا صفحه خود را تبلیغ کنید و کاربران را متقاعد کنید که به جای انتخاب یکی از پیوندهای دیگر، روی پیوند شما کلیک کرده و از وب سایت شما بازدید کنند.

لازم به ذکر است که گوگل همیشه توضیحات متای سفارشی را نشان نمی دهد، اما در بسیاری از مواقع اگر فکر می کنند برای جستجوگر مفیدتر است، از توضیحات خودکار استفاده می کنند.

مهمترین نکات بهینه سازی توضیحات متا عبارتند از:

از توصیف‌های تولید شده به‌طور خودکار اجتناب کنید – حتی اگر Google ممکن است از توضیحات شما استفاده نکند، همیشه بهترین روش این است که از توصیف‌هایی که به‌طور خودکار تولید می‌شوند که گاهی اوقات منطقی نیستند اجتناب کنید.

کلمات کلیدی مورد نظر خود را در توضیحات اضافه کنید – گوگل همچنان عبارات جستجو را در عنوان و توضیحات برجسته می کند، بنابراین با افزودن کلمات کلیدی مورد نظر، توضیحات را برای جستجوگر مرتبط تر و جذاب تر می کند.

3. محتوای صفحه را بهینه کنید

سئوی محتوا بخشی از سئوی درون صفحه است و با بهینه سازی محتوای واقعی برای کلمات کلیدی هدف شما ارتباط دارد.

قبل از انتشار یک قطعه محتوا (خواه متن، تصویر، صدا یا ویدیو)، اولین قدم این است که جستجوی کلمات کلیدی خود را انجام دهید .

این امر برای یافتن اینکه کاربران چه عباراتی را در کادر جستجو تایپ می کنند و ایجاد محتوایی که بتواند هدف آنها را برآورده کند ضروری است.

هنگامی که در مورد کلمات کلیدی مورد نظر خود تصمیم گرفتید، باید لیستی از کلمات کلیدی مرتبط (که به آنها کلمات کلیدی LSI نیز گفته می شود )، کلمات کلیدی طولانی ، و از آنها در عنوان، توضیحات، عنوان و محتوای صفحه خود استفاده کنید.

چرا؟ زیرا با معرفی Rank Brain ، الگوریتم های جستجوی گوگل هوشمندتر شده اند و علاوه بر مرتبط بودن کلمات کلیدی در محتوا، به دنبال مرتبط بودن موضوع نیز هستند .

این بدان معناست که برای اینکه محتوای خود را بیشتر با موضوعات گسترده مرتبط کنید، باید محتوای خود را با کلمات کلیدی LSI غنی کنید.

راه های مختلفی برای یافتن اینکه گوگل کدام کلمات کلیدی را مرتبط با کلمات کلیدی هدف شما می داند وجود دارد.

ساده‌ترین و سریع‌ترین راه استفاده از سه ویژگی ارائه‌شده توسط Google است: Google پیشنهاد می‌کند، مردم نیز درخواست می‌کنند و جستجوهای مرتبط.

پیشنهاد گوگل

هنگامی که شروع به تایپ یک پرس و جو در جستجوی Google می کنید، فهرستی از عبارات ممکن برای استفاده در جستجوی خود به شما نمایش داده می شود. اینها کاندیداهای کلیدی بسیار خوبی هستند که باید در محتوای خود ذکر کنید.

مردم همچنین می پرسند

لینک سازی از پرسش مردم

وقتی روی جستجو کلیک می‌کنید، گوگل نتایج را به شما نشان می‌دهد و در میان آن‌ها بخشی به نام «مردم هم می‌پرسند» را نشان می‌دهد. اینها کاندیداهای خوبی برای استفاده در عنوان های فرعی هستند.

جستجوهای مرتبط

پیشنهادات گوگل

در انتهای نتایج جستجو، گوگل لیستی از  جستجوهای مرتبط را به شما نشان می دهد.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که برخی از کلمات بالا را در محتوای خود ذکر کنید (بدون انجام پر کردن کلمات کلیدی).

4. سرفصل ها و قالب بندی محتوا

یک صفحه باید به درستی قالب بندی شود. آن را به عنوان گزارشی در نظر بگیرید که باید دارای عنوان (h1) و زیر عنوان (h2، h3) باشد.

تگ H1

هر صفحه فقط باید یک تگ H1 داشته باشد. اگر از وردپرس استفاده می کنید، به طور پیش فرض عنوان یک صفحه در تگ های H1 پیچیده می شود.

شما می توانید انتخاب کنید که تگ <title> و <h1> یکسان باشد یا عنوان جایگزین برای عنوان ارائه دهید.

به یاد داشته باشید که موتورهای جستجو آنچه را که در تگ عنوان می یابند و نه تگ h1 را در نتایج نشان می دهند.

تا آنجا که به سرفصل های دیگر مربوط می شود (h2، h3)، مواردی که باید در نظر داشته باشید موارد زیر است:

  • از استفاده از یک کلمه برای عنوان خودداری کنید، اما عناوین خود را برای کاربرانی که دوست دارند مقاله را مطالعه کنند جالب و مفید کنید.
  • از سرفصل ها به صورت سلسله مراتبی استفاده کنید، یعنی اولین تگ عنوان <h1> و سپس <h2> و سپس <h3>، <h4> و غیره است.
  • عنوان‌های فرعی مکانی عالی برای استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در محتوای شما هستند.

5. تصاویر و سایر عناصر چند رسانه ای

تصاویر برای اهداف ارائه مهم هستند. آنها یک صفحه را جالب تر و قابل درک تر می کنند.

بزرگترین مشکل تصاویر این است که موتورهای جستجو آنها را درک نمی کنند و به سرعت بارگذاری یک صفحه می افزایند.

بهترین روش ها برای بهینه سازی تصاویر سئو

  • از تصاویر اصلی استفاده کنید اگر نیاز به استفاده از یک تصویر موجود از وب دارید، باید منبع را ذکر کنید.
  • اندازه تصاویر را بهینه کنید – هر چه اندازه تصویر کوچکتر (بر حسب بایت) بهتر باشد.
  • از یک برچسب ALT برای توصیف تصویر استفاده کنید – این به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند تصویر در مورد چیست.
  • از نام فایل های توصیفی استفاده کنید – فقط نام تصویر خود را ‘image1.jpg’ قرار ندهید، بلکه سعی کنید از نام فایل های توصیفی، به عنوان مثال، ‘man-doing-push-ups.jpg’ استفاده کنید.
  • از شبکه تحویل محتوا استفاده کنید – اگر تصاویر زیادی در یک صفحه دارید، می توانید از سرویس CDN استفاده کنید که باعث می شود صفحه شما سریعتر بارگذاری شود. به زبان ساده، تصاویر شما توسط تعدادی سرور میزبانی و سرویس می شوند و این امر روند بارگذاری را سرعت می بخشد.

6. بهینه سازی URL

 

بهینه سازی URL های شما برای حداکثر سئو مهم است. دارای دو بخش است. بخش اول بهینه سازی URL و بخش دوم ساختار URL است.

یک پیوند دائمی (همچنین به عنوان اسلاگ شناخته می شود ) URL منحصر به فرد هر صفحه است.

URL های خوب باید کمتر از 255 کاراکتر باشند و از خط تیره برای جدا کردن قسمت های مختلف “-” استفاده کنند.

درست مانند عنوان صفحه، URL مناسب SEO کوتاه، توصیفی است و شامل کلمه کلیدی مورد نظر شما است.

اینها چند نمونه از URLهای خوب هستند:

اینها نمونه هایی از URL های بد هستند:

بهترین روش ها برای بهینه سازی ساختار URL شما

بهترین url

ساختار URL باید از ساختار واقعی یک وب سایت تقلید کند.

از دسته بندی ها استفاده کنید – صفحات خود را به دسته ها گروه بندی کنید تا به کاربران و موتورهای جستجو کمک کنید تا آنچه را که می خواهند سریعتر پیدا کنند.

مانند داشتن یک انبار با تعداد زیادی اقلام دسته بندی نشده در مقابل انباری با تمام اقلام اختصاص داده شده به یک دسته اختصاصی.

شما می توانید زیر مجموعه ها را نیز داشته باشید اما توصیه من این است که از دو سطح عبور نکنید. به عنوان مثال، یک ساختار دسته بندی خوب این است:

صفحه اصلی > رسانه های اجتماعی > اینستاگرام > مقاله

و نه

صفحه اصلی > رسانه های اجتماعی > اینستاگرام > چگونه > مقاله

یک منوی Breadcrumb اضافه کنید – یک breadcrumb مفید است زیرا به کاربران اجازه می دهد تا وب سایت شما را به روشی ساختاریافته هدایت کنند زیرا همیشه می دانند کجا هستند و چقدر از صفحه اصلی فاصله دارند.

7. لینک های داخلی

لینک دادن به صفحات درون وب سایت شما برای سئو بسیار مهم است زیرا:

این مانند ساختن وب خود است

اولین قدمی که یک موتور جستجوگر عنکبوت پس از کشف یک صفحه انجام می دهد، دنبال کردن پیوندهایی است که در آن صفحه پیدا می کند (لینک های داخلی و خارجی).

بنابراین، هنگامی که آنها به صفحه شما می‌رسند، اگر پیوند دیگری در متن نداشته باشید، صفحه شما را می‌خوانند و می‌روند.

اگر پیوندهایی دارید که به صفحات دیگر در وب سایت شما اشاره می کنند، آنها آن ها را نیز در نظر می گیرند.

این راهی است که به موتورهای جستجو اجازه می دهد از صفحات دیگر شما مطلع شوند

همانطور که در بالا توضیح داده شد وقتی موتورهای جستجو صفحه ای با لینک پیدا می کنند، می روند و آن صفحات را نیز می خوانند، بنابراین شما می توانید از این تکنیک برای اطلاع رسانی به موتورهای جستجو در مورد صفحاتی از وب سایت خود که هنوز کشف نکرده اند استفاده کنید.

این راهی است که به موتورهای جستجو بگویید مهمترین صفحات شما کدامند

هر وب سایتی دارای صفحاتی است که اهمیت بیشتری نسبت به سایرین دارند. پیوند داخلی یکی از راه‌هایی است که می‌توان مهم‌ترین صفحات را با ارسال لینک‌های داخلی بیشتر به آن‌ها مشخص کرد.

این راهی برای افزایش هزینه کاربران در سایت شما است

کاربری که در حال خواندن پست شماست، به احتمال زیاد روی لینکی کلیک می کند تا درباره یک موضوع خاص بیشتر مطالعه کند و در نتیجه زمان صرف شده در وب سایت شما، تعداد صفحات در هر بازدید و کاهش نرخ پرش را افزایش می دهد .

بهترین روش ها برای پیوند داخلی :

  • از کلمات کلیدی فقط برای لینک های داخلی خود استفاده نکنید
  • هنگامی که پیوندهای داخلی برای خواننده شما مفید است اضافه کنید
  • بیش از 15 پیوند داخلی در هر صفحه (این نظر من است و بر اساس هیچ تحقیق یا مطالعه ای نیست)
  • در صورت امکان، پیوندها را در قسمت اصلی صفحه وب خود اضافه کنید (نه در فوتر یا نوار کناری)

8. پیوندهای خارجی

پیوند خارجی پیوندی است که به صفحه ای خارج از وب سایت شما یعنی در دامنه دیگری اشاره می کند. برای وب سایتی که لینک می دهد، یک لینک خارجی و برای وب سایتی که لینک را دریافت می کند، یک بک لینک است.

می دانیم که بک لینک ها برای سئو مهم هستند اما لینک های خارجی چطور؟

پیوندهای خارجی به صفحات مرتبط به گوگل کمک می کند تا موضوع صفحه شما را بفهمد. همچنین به گوگل نشان می دهد که صفحه شما یک مرکز اطلاعات با کیفیت است.

افزودن لینک های خارجی به محتوای شما به طور مستقیم به شما در سئو کمک نمی کند، این یک عامل رتبه بندی نیست اما می تواند به طور غیر مستقیم به شما کمک کند.

می‌توانید از پیوندهای خارجی برای پیوند دادن به وب‌سایت‌های دیگر استفاده کنید و سپس به آن‌ها ایمیل بزنید و در مورد آن اطلاع دهید. وب مسترها خوشحال خواهند شد که بدانند شما به آنها لینک داده اید و این یک راه عالی برای شروع گفتگو است. شما می توانید به تدریج این رابطه را تقویت کنید و در نهایت به وب سایت خود بک لینک دریافت کنید زیرا بسیاری از وب مسترها احتمال بیشتری برای بازگشت به آن خواهند داشت.

بیایید به سرعت بهترین روش‌هایی را که باید هنگام افزودن پیوندهای خارجی به محتوای خود دنبال کنید، مرور کنیم.

  • فقط زمانی پیوند داده شود که برای خواننده ارزش ایجاد کند.
  • فقط به وب سایت هایی که به آنها اعتماد دارید پیوند دهید.
  • فقط به وب سایت های مرتبطی که محتوای منحصر به فرد و اصلی دارند پیوند دهید
  • از برچسب ” nofollow ” برای پیوندهای خارجی که به وب‌سایت‌هایی که کاملاً به آنها اعتماد ندارید استفاده کنید.

9. سرعت بارگذاری صفحه

بهترین سرعت سایت

گوگل در حال سرمایه گذاری مقدار زیادی پول برای سریعتر کردن وب است. در هر Google، شخصی I/O در مورد اهمیت سرعت و تمایل خود برای گنجاندن سریعترین وب سایت ها در فهرست خود صحبت می کند.

برای اینکه صاحبان وب‌سایت‌ها را مجبور به در نظر گرفتن سرعت کنند، آنها رسماً سرعت را به عنوان یکی از عوامل رتبه‌بندی شناخته شده اضافه کرده‌اند .

بنابراین، ما مطمئن هستیم که سرعت وب سایت در مورد سئو و رتبه بندی اهمیت دارد.

به عنوان یک وب مستر، وظیفه شما این است که با در نظر گرفتن توصیه های Google، مطمئن شوید که وب سایت شما در سریع ترین زمان ممکن بارگذاری می شود . داشتن وب سایت هایی با بارگذاری سریع نه تنها برای سئو مفید است، بلکه برای حفظ مشتری و تبدیل آنها نیز مفید است.

10. موبایل دوستی

موبایل فرندلی

تقریباً 60٪ از جستجوها در Google اکنون از دستگاه های تلفن همراه انجام می شود. این بدان معناست که اگر وب سایت شما سازگار با موبایل نباشد، نیمی از ترافیک احتمالی را از دست داده اید.

چه کاری باید انجام دهید؟

به عنوان اولین قدم، مطمئن شوید که وب سایت شما برای موبایل مناسب است. وب سایت خود را با ابزار Google Mobile Friendly بررسی کنید و مشکلات احتمالی را برطرف کنید.

سپس یک قدم جلوتر بروید و وب سایت خود را مانند یک کاربر واقعی روی موبایل تست کنید و مطمئن شوید که همه چیز از جمله دکمه های CTA شما به درستی نمایش داده می شود.

به طور کلی وب‌سایت‌هایی که طراحی واکنش‌گرا دارند، هیچ نگرانی در مورد موبایل دوستی ندارند.

11. نظرات و سئوی درون صفحه

نظرات سایت

بسیاری از مردم بر این باورند که با افزایش رسانه های اجتماعی، نظرات وبلاگ دیگر مهم نیستند، اما اشتباه می کنند.

نظرات وبلاگ هنوز مهم هستند. همانطور که توسط Gary Illyes از گوگل بیان شده است، این نشانه این است که مردم محتوای شما را دوست دارند و با صفحه ارتباط برقرار می کنند و این واقعا می تواند سئوی شما را افزایش دهد.

کاربران قبل از ارسال نظر جدید به احتمال زیاد نظرات موجود را می خوانند و این یک راه اضافی برای افزایش زمان صرف شده در صفحه و وب سایت شما است.

برای استفاده بهینه از نظرات، این قوانین ساده را دنبال کنید:

  • همیشه نظرات را قبل از انتشار تعدیل کنید
  • از انتشار نظرات خیلی کلی خودداری کنید
  • فقط نظراتی را تأیید کنید که مرتبط با محتوای صفحه هستند و ارزش افزوده دارند
  • وقتی کاربران از نام واقعی استفاده نمی کنند نظرات را تایید نکنید
  • همیشه به نظرات پاسخ دهید، این کار افراد بیشتری را تشویق می کند که نظر بدهند.

چک لیست سئو ی داخلی صفحه

اگر مقاله را تا این مرحله خوانده باشید، نکات اصلی در چک لیست زیر خلاصه شده است.

  • اطمینان حاصل کنید که تفاوت بین سئو داخلی و سئو خارج از صفحه را درک کرده اید.
  • اطمینان حاصل کنید که محتوای شما اصلی، مفید و به خوبی تحقیق شده است.
  • با افزودن کلمات کلیدی، کلمات قدرتمند و اعداد، عناوین صفحه خود را بررسی و بهینه کنید.
  • یک متا توضیحات منحصر به فرد برای تمام صفحات خود ارائه دهید (شامل کلمات کلیدی مورد نظر خود).
  • تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید و مطمئن شوید که کلمات کلیدی هدف شما بخشی از عنوان و محتوا هستند.
  • LSI و کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید و از آنها در عنوان و محتوای خود استفاده کنید.
  • مطمئن شوید که صفحه شما فقط یک تگ H1 دارد.
  • از سرفصل ها به صورت سلسله مراتبی در صفحه استفاده کنید (H1 -> H2 -> H3).
  • محتوای خود را زیبا کنید (از حروف برجسته، ایتالیک و CSS استفاده کنید).
  • تصاویر و سایر عناصر چند رسانه ای خود را بهینه کنید (متن ALT مهمترین عامل برای تصاویر است).
  • اطمینان حاصل کنید که URL های شما برای SEO مناسب هستند و ساختار URL شما از ساختار سایت شما تقلید می کند.
  • لینک های داخلی را به محتوای خود اضافه کنید.
  • پیوندهای خروجی را به محتوای خود اضافه کنید (به وب سایت های مرتبط با کیفیت بالا پیوند دهید).
  • مطمئن شوید که وب سایت شما در کمتر از 3 ثانیه بارگیری می شود (هم دسکتاپ و هم موبایل).
  • مطمئن شوید که وب سایت شما برای موبایل مناسب است.
  • نظرات را تشویق کنید اما فقط نظراتی را منتشر کنید که منطقی هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به بالای صفحه بردن