Schema Markup در سئو چیست و چگونه از آن به طور موثر استفاده کنیم

علاوه بر شیوه‌های سنتی سئو، روش‌های مدرنی برای بهبود سئوی شما وجود دارد و نشانه‌گذاری طرحواره (همچنین به عنوان داده‌های ساختاریافته یا میکروداده نیز شناخته می‌شود) یکی از این تکنیک‌ها است.

در این مقاله یاد خواهید گرفت که نشانه گذاری طرحواره چیست، چرا بسیار مهم شده است و چگونه از نشانه گذاری طرحواره برای بهبود سئوی خود استفاده کنید. در انتهای این پست، همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه از کنسول جستجوی گوگل برای عیب یابی خطاهای داده های ساختاریافته استفاده کنید.

نشانه گذاری طرحواره چیست؟

نشانه گذاری طرحواره راهی برای “توضیح” محتوای شما برای موتورهای جستجو به گونه ای است که آنها بتوانند آن را درک کنند.

این کار با افزودن قطعات کد به HTML شما انجام می شود که شامل برچسب های از پیش تعریف شده (واژگان معنایی) است که موتورهای جستجو آن را درک می کنند.

داده های ساختاریافته چگونه به نظر می رسند؟

همانطور که در بالا ذکر شد، داده های ساختاریافته مجموعه ای از برچسب ها هستند که در کد HTML شما اضافه می شوند.

اینها برای کاربران قابل مشاهده نیستند، اما هنگام خزیدن صفحات شما توسط موتورهای جستجو قابل خواندن هستند.

داده های ساختاریافته می توانند به شکل میکروداده یا json-ld باشند.

اگر این برای شما خیلی فنی است، نگران نباشید، زیرا همانطور که در زیر خواهیم دید، راه های آسانی برای اضافه کردن داده های ساختار یافته به وب سایت خود بدون اطلاع از جزئیات فنی پایین وجود دارد.

در اینجا مثالی از نحوه نشان‌گذاری طرحواره به نظر می‌رسد:

هنگامی که گوگل یا سایر موتورهای جستجو در یک صفحه وب می خزند، هدف اصلی آنها این است که بفهمند صفحه در مورد چیست.

خزنده ها نمی توانند یک وب سایت را مانند یک انسان مشاهده کنند، اما HTML یک صفحه را پردازش می کنند و سعی می کنند چیزهای مختلفی مانند معنای محتوا، تاریخ انتشار، نویسنده و سایر عناصری را که در طول فرآیند نمایه سازی مفید می دانند، کشف کنند.

Schema Markup توسط موتورهای جستجوی اصلی پشتیبانی می شود

موتورهای جستجوی اصلی برای آسان‌تر و سریع‌تر کردن کار خود، با مجموعه‌ای از استانداردهای رایج موافقت کرده‌اند که به عنوان طرحواره‌ها نیز شناخته می‌شوند .

طرحواره ها انواع مختلفی از محتوا از جمله مقالات، ویدئوها، تصاویر و همچنین انواع مختلف نهادها مانند سازمان ها، مشاغل محلی، افراد و بسیاری موارد دیگر را پوشش می دهند.

چرا داده های ساخت یافته برای سئو مهم است؟

اگرچه داده های ساختاریافته هنوز بخشی از الگوریتم رتبه بندی گوگل نیستند، اما به دلایل زیادی هنوز برای سئو مهم هستند.

وب سایت خود را برای سئوی «آینده» آماده کنید

اول، این یک ویژگی است که در حال افزایش است و گوگل به طور رسمی اعلام کرد که ممکن است در آینده ای نزدیک به الگوریتم رتبه بندی وارد شود.

بنابراین، علاوه بر بهره مندی از مزایایی که در زیر توضیح داده شده است، وب سایت خود را برای سئوی آینده نیز آماده می کنید.

تکه های جستجوی خود را آموزنده و جذاب کنید

دوم، داده های ساخت یافته حضور وب سایت شما را در SERPS با قطعه های غنی افزایش می دهد .

این به این معنی است که ورود شما در نتایج جستجوی گوگل جذاب تر و آموزنده تر از سایرین خواهد بود و این منجر به CTR بهتر (نرخ کلیک) و بازدید بیشتر از وب سایت شما می شود.

در حال حاضر گوگل از طرحواره های زیر پشتیبانی می کند:

  • مقاله
  • کتاب
  • خرده نان
  • چرخ فلک
  • تماس شرکتی
  • دوره
  • بررسی انتقادی
  • مجموعه داده
  • رتبه بندی کل کارفرما
  • رویداد
  • بررسی واقعیت
  • آگهی استخدام
  • پخش زنده
  • تجارت محلی
  • لوگو
  • اقدامات رسانه ای
  • اشتغال
  • تولید – محصول
  • صفحه پرسش و پاسخ
  • دستور آشپزی
  • بررسی قطعه
  • جعبه جستجو پیوندهای سایت
  • نمایه اجتماعی
  • قابل صحبت

طرحواره ها برای سئوی محلی عالی هستند

طرحواره ها برای SEO محلی عالی هستند. با داده های ساختاریافته می توانید اطلاعات بیشتری درباره کسب و کار محلی خود از جمله آدرس و اطلاعات تماس به موتورهای جستجو بدهید.

در ارتباط با یک صفحه Google برای کسب و کار من که به خوبی بهینه شده است، می تواند سئوی محلی شما را تقویت کند.

نشانه‌گذاری داده‌های ساختاریافته برای کمپین‌های خرید Google مورد نیاز است

لازمه اجرای کمپین های خرید موفق است. هنگام راه‌اندازی کمپین‌های خرید در Google Ads، باید ریزداده‌ها را در صفحات فرود محصول خود داشته باشید تا Google بتواند داده‌های ارسال شده در فید خرید شما را تأیید کند.

بدون میکرو دیتا، به احتمال زیاد کمپین های خرید شما بهینه نمی شوند.

طرحواره برای صفحات AMP مورد نیاز است

صفحات موبایل تسریع شده برای برخی از ویژگی های پیشرفته خود به شدت به داده های ساختاریافته متکی هستند.

اگر می‌خواهید صفحات AMP شما در چرخ و فلک داستان‌های برتر در نتایج جستجوی تلفن همراه ظاهر شوند، باید داده‌های ساختاریافته را در صفحات AMP خود پیاده‌سازی کنید.

نشانه گذاری داده های ساختاریافته به SEO Voice کمک می کند

در حال حاضر وقتی چیزی را در Google جستجوی صوتی می‌کنید، اگر یک قطعه ویژه برای آن عبارت جستجو وجود داشته باشد، ممکن است به شما پاسخ صوتی بدهد.

Google Assistant خود را باز کنید و بگویید “What is Off-Page SEO”. به احتمال زیاد «براساس سئوی خارج از صفحه validsoft.net…» را خواهید شنید.

گوگل در حال دریافت پاسخ از قطعه ویژه من است. داشتن داده های ساختاریافته در صفحه شما می تواند به شما کمک کند تا در قطعه ویژه گوگل رتبه بندی کنید و در نتیجه در جستجوهای صوتی بیشتر قرار بگیرید.

نحوه اضافه کردن نشانه گذاری طرحواره در وب سایت خود

اکنون که در مورد اهمیت داده های ساخت یافته برای اهداف سئو متقاعد شدید، بیایید ببینیم چگونه می توانید از آن در وب سایت خود استفاده کنید.

قبل از ورود به بخش پیاده سازی، باید بدانید که از کدام نوع داده های ساخت یافته استفاده کنید.

برخی از موارد استفاده رایج عبارتند از:

وبلاگ: اگر وبلاگ دارید، می توانید از طرح صفحه وب برای دادن اطلاعات به گوگل در مورد وب سایت، آرم، نام و غیره و همچنین طرح مقاله برای مقالات و پست های وبلاگ خود استفاده کنید.

تجارت الکترونیک: برای وب سایت های تجارت الکترونیک نیز می توانید از طرح محصولات استفاده کنید که شامل جزئیات محصول، قیمت، نام، نظرات و غیره است.

کسب و کار محلی : مشاغل محلی می توانند از طرح کسب و کار محلی و همچنین طرح وب سایت استفاده کنند.

چگونه داده های ساخت یافته را در وب سایت خود پیاده سازی کنیم

2 راه برای اضافه کردن داده های ساختاریافته در وب سایت شما وجود دارد.

روش اول به صورت دستی یعنی ویرایش فایل های HTML و اضافه کردن تگ های مورد نیاز و دومی از طریق یک پلاگین یا ترکیبی از افزونه ها است.

راهنمای نشانه گذاری داده های ساخت یافته Google (فرایند دستی)

برای اینکه فرآیند دستی کمی آسان‌تر شود، گوگل ابزاری به نام راهنما نشانه‌گذاری داده‌های ساخت یافته دارد.

با استفاده از این ابزار می توانید صفحات خود را به صورت بصری تگ کنید و کد HTML مورد نیاز را تولید کنید اما همچنان باید فایل ها یا قالب های HTML خود را ویرایش کنید.

برای دریافت ایده در مورد نحوه کار:

  1. ابزار کمکی داده های ساخت یافته را باز کنید ،
  2. نوع طرح واره مورد نظر خود را انتخاب کنید
  3. یک URL از وب سایت خود در کادر URL وارد کنید
  4. schema مورد نظر خود را انتخاب کنید

پس از اتمام کار، می توانید کد داده های ساخت یافته تولید شده را مشاهده و کپی کنید.

افزودن داده های ساخت یافته با استفاده از افزونه ها (روش خودکار)

بدیهی است که روش فوق ساده ترین راه برای افزودن اطلاعات طرحواره به وب سایت شما نیست.

اگر در وردپرس هستید ساده ترین راه استفاده از یک افزونه است و خوشبختانه تعدادی افزونه وجود دارد که می تواند به شما در انجام این کار کمک کند.

شما می توانید از yoast seo و rank math همچنین از افزونه پر قدرت schema pro که مخصوص این کار طراحی شده و انواع افزونه دیگر برای این کار استفاده کنید

نحوه بررسی خطاهای داده های ساخت یافته

علاوه بر بررسی صفحات خود با استفاده از ابزار تست داده های ساخت یافته، دو راه دیگر برای عیب یابی خطاهای داده های ساختاریافته در کنسول جستجوی گوگل وجود دارد.

ابزار بازرسی URL

می توانید از ابزار بازرسی URL برای بازرسی هر صفحه از وب سایت خود استفاده کنید.

از جمله موارد دیگر، گزارش تولید شده به شما خطاهای مربوط به داده های ساختاریافته را نشان می دهد. با کلیک بر روی خطا، جزئیات بیشتری به شما ارائه می شود.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به بالای صفحه بردن