چگونه به یک متخصص سئو تبدیل شویم (راهنمای 10 مرحله)

متخصص سئو

آیا می خواهید یاد بگیرید که چگونه ترافیک خود را افزایش دهید و به رتبه های بالاتری برای کلمات کلیدی دست پیدا کنید که می توانند فروش و درآمد بیشتری برای وب سایت شما ایجاد کنند؟ سپس باید همه چیزهایی که در مورد سئو باید بدانید را یاد بگیرید و یک متخصص سئو شوید.

داشتن تخصص سئو تنها امتیاز متخصصان سئو نیست. این مهارتی است که می تواند توسط هر کسی که مایل به یادگیری نحوه انجام سئو به تنهایی باشد، بر آن مسلط شود.

من در 10 سال گذشته سئو را تمرین کرده ام و در این پست، یاد خواهید گرفت که برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو چه مراحلی را باید طی کنید.

چرا همه باید در بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) متخصص شوند؟

قبل از ورود به مراحل، مهم است که تفاوت بین یک سئو کار حرفه ای و یک کارشناس سئو را درک کنید.

یک کارشناس سئو کسی است که می داند سئو چیست و چرا مهم است و چگونه سئو را برای افزایش رتبه یک وب سایت در موتورهای جستجو اعمال کند.

یک سئو کار حرفه ای کسی است که سئو را به عنوان یک حرفه یا با انجام مشاوره سئو، ارائه خدمات سئو ، یا گرفتن مشتری بر اساس پروژه به پروژه انجام می دهد.

من این تفاوت را ذکر می کنم تا به این نکته اشاره کنم که برای تبدیل شدن به یک کارشناس سئو لازم نیست سئو را به عنوان یک حرفه انجام دهید. مزایای زیادی وجود دارد که چرا باید مهارت های SEO خود را بهبود ببخشید، حتی اگر قصد ارائه خدمات به مشتریان را ندارید.

10 قدم برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو

این 10 مرحله برای تبدیل شدن به یک متخصص در سئو است.

1. درک کنید که موتورهای جستجو چگونه کار می کنند

 

حتی قبل از شروع به فکر کردن در مورد سئو، اولین قدمی که باید بردارید این است که با نحوه کار موتورهای جستجو آشنا شوید.

برای بسیاری از مردم، این ممکن است چیزی باشد که از قبل می‌دانند (یا فکر می‌کنند می‌دانند)، اما همیشه خوب است که با مفاهیم اولیه شروع کنید و سپس به پیچیده‌ترین نظریه‌ها برسید.

 

به طور خلاصه، موتورهای جستجو دارای سه فرآیند اصلی هستند:

  • خزیدن – به این ترتیب آنها محتوا را در وب کشف می کنند
  • نمایه سازی – چگونه آنها محتوا را در فهرست خود اضافه و سازماندهی می کنند
  • رتبه بندی – چگونه تصمیم می گیرند که کدام وب سایت ها را در نتایج (و به چه ترتیب) برای یک عبارت جستجوی معین نشان دهند

به عنوان یک متخصص سئو، باید بدانید که چگونه یک وب سایت را برای هر مرحله بهینه کنید تا موتورهای جستجو بتوانند محتوای یک وب سایت را بدون مشکل بخوانند، فهرست کنند و درک کنند.

 

2. مفاهیم اولیه بازاریابی موتورهای جستجو را بیاموزید.

شما باید در ذهن خود روشن باشید که از سئو چه انتظاراتی دارید و از چه ابزارهای دیگری می توانید در ارتباط با سئو استفاده کنید تا حضور اینترنتی خود را قوی تر کنید.

به طور خلاصه، سئو یکی از دو جزء SEM است. تفاوت اصلی بین این دو این است که ترافیک SEO رایگان است در حالی که ترافیک SEM پولی است.

با سئو هدف شما این است که با انتشار محتوایی که با هدف کاربر مطابقت دارد و با دادن “سیگنال” به موتورهای جستجو برای کمک به آنها در فرآیند نمایه سازی و رتبه بندی، به بالاترین نتایج ارگانیک برسید.

با SEM، می‌توانید از پلتفرم‌های PPC (مانند Google Ads) برای پرداخت هزینه برای نمایش تبلیغات خود در بالای نتایج جستجوی پولی استفاده کنید.

هر دو روش می‌توانند به شما کمک کنند ترافیک موتورهای جستجو را دریافت کنید، اما با سئو، نیازی نیست برای دریافت ترافیک به تبلیغات پولی تکیه کنید. هنگامی که موفق به کسب رتبه های بالا برای کلمات کلیدی مهم برای کسب و کار خود شدید، می توانید ترافیک مستمری را به سایت خود 24/7 دریافت کنید.

این تنها یکی از مزایای سئو است. با رسیدن به بالاترین سطح SERPS، می توانید از مزایای دیگری مانند آگاهی از برند، اعتماد کاربر و شناخت استفاده کنید که می تواند به شما در رشد کسب و کارتان کمک کند.

3. معنای واقعی سئو را درک کنید

 

سئو فقط در مورد کلمات کلیدی و لینک ها نیست، بلکه بسیار بیشتر از آن است. ماموریت واقعی سئو ارائه یک تجربه عالی به کاربران و ارائه دقیقا همان چیزی است که می خواهند.

هدف شما فقط به دست آوردن ترافیک بیشتر در موتورهای جستجو نیست، بلکه تبدیل آن ترافیک به بازدیدکنندگان و مشتریان تکراری است.

سئو انواع مختلفی دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

وظیفه شما به عنوان یک کارشناس سئو این است که یاد بگیرید در هر مرحله از فرآیند سئو چه قوانین سئو را اعمال کنید تا وب سایت شما به طور کامل بهینه شود.

در اینجا خلاصه ای از کارهایی که هر نوع سئو انجام می دهد آورده شده است:

سئوی تکنیکال – سئوی فنی مسئول مرحله خزیدن و نمایه سازی است. با سئوی تکنیکال می توانید به موتورهای جستجو کمک کنید تا تمام صفحات مهم وب سایت خود را بدون مشکل ایندکس کنند. مهمترین وظایف فنی سئو عبارتند از:

  • متعارف سازی URL
  • بهینه سازی نقشه سایت XML
  • تنظیم دامنه دلخواه شما
  • بهینه سازی URL های صفحه شما
  • بهینه سازی ساختار وب سایت شما
  • بهبود سرعت صفحه وب سایت شما
  • بهینه سازی وب سایت برای موبایل
  • پیدا کردن و رفع خطاهای خزیدن

سئوی داخلی –  سئوی داخلی با عناصر موجود در یک صفحه ارتباط دارد. مواردی مانند محتوا، سرفصل ها، تصاویر، ویدئوها باید بهینه شوند تا موتورهای جستجو بتوانند زمینه آنها را درک کنند .

مهمترین عناصر سئوی درون صفحه عبارتند از:

  • بهینه سازی عنوان صفحه
  • بهینه سازی توضیحات متا
  • بهینه سازی محتوا
  • استفاده مناسب از سرفصل ها (تگ H1، H2 و غیره)
  • لینک های داخلی و خارجی

سئو خارجی – آخرین فرآیند سئو خارج از صفحه نامیده می شود. بر خلاف سئو تکنیکال و سئو داخلی، سئو خارج از صفحه با فعالیت های خارج از مرزهای یک وب سایت ارتباط دارد. مواردی مانند خرید بک لینک از سایر وب سایت های مرتبط و تبلیغ وب سایت خود در اینترنت عواملی هستند که به موتورهای جستجو در طول فرآیند رتبه بندی کمک می کنند.

برای شروع کار با سئو و ایجاد تخصص لازم می توانید از منابع زیر استفاده کنید.

4. آموزش SEO مناسب را انتخاب کنید

هنگامی که شروع به یادگیری سئو کردید، متوجه یک چیز خواهید شد: اطلاعات زیادی در مورد سئو در اینترنت وجود دارد و چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد، و این در نهایت باعث ایجاد آشفتگی می شود.

اگر تصمیم به انجام این کار به تنهایی و بدون هیچ کمکی داشته باشید، در نهایت با لیستی بی پایان از مقالات برای خواندن و چیزهایی که باید امتحان کنید خواهید داشت.

سال ها طول کشید تا سئو را به این روش یاد بگیرم، زیرا در سال 1389، زمانی که شروع کردم، هیچ دوره آموزشی یا راهنمای سئو وجود نداشت که بتوانید آنها را بخوانید و همه اطلاعات را در یک مکان داشته باشید.

این روزها همه چیز فرق کرده است. افرادی که مایل به یادگیری سریع سئو هستند، می توانند این کار را با دنبال کردن یک دوره معتبر بدون نیاز به صرف ساعت های بی پایان برای جستجوی اینترنت و خواندن مقاله به مقاله انجام دهند.

5. از تغییرات سئو و الگوریتم های گوگل مطلع شوید

 

سئو یک رشته ثابت نیست. قوانین و الگوریتم های سئو همیشه در حال تغییر هستند. گوگل به تنهایی سالانه بیش از 250 تغییر در الگوریتم های رتبه بندی خود ایجاد می کند. کارشناسان خوب سئو باید در مورد این تغییرات بدانند و کمپین های سئوی خود را بر اساس آن تنظیم کنند.

بهترین راه برای مطلع ماندن این است که چند وب سایت خبری سئو را دنبال کنید که ثابت شده است و اطلاعاتی را در مورد تغییرات سئوی مداوم در زمانی که اتفاق می‌افتند و نه بعد از اینکه برای انجام کاری دیر شده است ارائه می‌دهند.

6. ابزار SEO مناسب را انتخاب کنید

حقیقت این است که شما نمی توانید سئو را به تنهایی انجام دهید. اطلاعات زیادی برای پردازش و تصمیم گیری وجود دارد و اگر سعی کنید همه چیز را به صورت دستی انجام دهید، زمان ارزشمند خود را صرف تجزیه و تحلیل اعداد و ارقام خواهید کرد به جای کار بر روی وظایفی که می توانند نتایج بهتری برای شما داشته باشند.

همچنین درست است که ابزارهای سئو خوب هزینه دارند، اما در دراز مدت بازده آن بسیار بیشتر از هزینه ماهانه ای است که برای یک ابزار سئو خوب پرداخت می کنید.

7. سئو را عملی تمرین کنید

سئو تئوری نیست اما بیشتر عملی است. نتیجه مطالعه تئوری سئو باید فهرستی از اقداماتی باشد که می توانید در وب سایت خود اعمال کنید و قرار گرفتن در معرض دید خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشید.

مشکل این است که هر وب سایت منحصر به فرد است و آنچه برای یک وب سایت کار می کند ممکن است بهترین راه حل برای سایرین نباشد. به همین دلیل است که لازم است در واقع سئو را تمرین کنید و صرفاً تئوری نمانید.

خواندن مطالعات موردی در مورد اینکه چگونه دیگران توانسته‌اند با کمپین‌های سئو موفق شوند، یک راه عالی برای به دست آوردن ایده‌های جدیدی است که می‌توانید از آنها استفاده کنید و الهام‌بخشی است که باید به تلاش خود ادامه دهید تا زمانی که سئو درست را انجام دهید.

8. تخصص سئوی خود را نشان دهید

آنها می گویند یکی از بهترین راه ها برای یادگیری چیزی این است که سعی کنید آن را برای دیگران توضیح دهید. این در مورد سئو نیز صادق است.

وقتی شروع به نوشتن در مورد سئو کردم، چیزهای زیادی یاد گرفتم و مهارت های سئو خود را به طور قابل توجهی بهبود بخشیدم.

توصیه من این است که یک وب سایت یا یک وبلاگ سئو راه اندازی کنید و تجربیات سئوی خود را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید.

با گذشت زمان متوجه خواهید شد که به اشتراک گذاری دانش راهی عالی برای یادگیری چیزهای جدید در مورد سئو و در عین حال کمک به افراد دیگر است که تجربه بسیار مفیدی است.

9. صبور باشید

هیچ راهی برای صحبت در مورد سئو و عدم ذکر کلمه “صبور” وجود ندارد. سئو کار به زمان نیاز دارد و نباید زود در نتیجه گیری عجله کنید.

سئو سریعترین راه برای افزایش ترافیک شما نیست. اگر می خواهید نتایج فوری داشته باشید، کمپین های PPC را امتحان کنید. سئو در مورد ایجاد یک کسب و کار پایدار درازمدت با ایجاد یک پایه محکم است که برای سال ها ترافیک ارگانیک را به صورت 24 ساعته و هفت روزه در اختیار شما قرار می دهد.

قبل از ایجاد هرگونه تغییر مرتبط با سئو در وب سایت خود، باید به رتبه بندی و ترافیک خود (برای یک دوره زمانی)، قبل از تغییر توجه داشته باشید و آن را با مدت زمان مشابه (از نظر مدت) پس از تغییر مقایسه کنید.

رتبه بندی و ترافیک خود را زیر نظر داشته باشید و قبل از تصمیم گیری بیشتر به آن زمان کافی بدهید.

10. سرنخ های کارشناسان سئو را دنبال کنید

در نهایت، در مسیر تبدیل شدن به یک متخصص سئو، با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد. مواقعی وجود خواهد داشت که ناامید، ناامید و آماده تسلیم شدن خواهید بود.

نگران نباشید، این طبیعی است. اگر داستان‌های دیگران را بخوانید متوجه می‌شوید که هیچ‌کدام از آنها به این شکل که امروز هستند، نشدند، زیرا خوش شانس هستند. این نتیجه کار سخت و ساعت های بی پایان تست و مطالعه در مورد SEO است.

لیست زیر شامل 5 کارشناس سئو است که قطعاً باید برای الهام گرفتن و درک اینکه چگونه سئو را می توان در مقیاس به کار برد، دنبال کنید. هر 5 نفر موفق به ایجاد کسب و کار چند میلیونی شده اند و آنها توانستند این کار را انجام دهند زیرا می دانند چگونه از SEO به درستی استفاده کنند.

داستان های آنها را بخوانید و مدتی را صرف تجزیه و تحلیل شیوه های SEO آنها کنید. ممکن است متوجه شوید که گاهی اوقات آنها کارها را متفاوت از سئوهای سنتی انجام می دهند و این به این دلیل است که آنها اعتماد به نفس و تخصص لازم را دارند تا چیزهای جدید را امتحان کنند و سئو را بدون ترس از شکست تجربه کنند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به بالای صفحه بردن