سئو چیست و چرا مهم هست

سئو چیست

بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو برای موفقیت هر کسب و کار آنلاین مهم است. هر وب مستر باید بفهمد SEO چیست، چگونه کار می کند و پتانسیل ترافیکی که می تواند برای انواع وب سایت ایجاد کند.

سئو چیست؟

SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است. این مجموعه قوانینی برای بهینه سازی وب سایت شما است تا بتواند رتبه های بالاتری در نتایج ارگانیک موتورهای جستجو کسب کند. این فرآیندی است که باید دنبال کنید تا دیدن وب سایت خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید و ترافیک بیشتری دریافت کنید.

سئو دو هدف اصلی دارد. اولین مورد این است که به شما کمک کند تا بفهمید کاربران چه چیزی را آنلاین جستجو می کنند تا بتوانید محتوای با کیفیت بالا برای برآورده کردن هدف آنها ایجاد کنید. دوم این است که به شما کمک می کند وب سایتی ایجاد کنید که موتورهای جستجو بتوانند محتوای آن را پیدا کنند، فهرست کنند و بفهمند.

علاوه بر این، پیروی از شیوه‌های نوین سئو یک راه عالی برای افزایش کیفیت وب‌سایت با کاربرپسند کردن، سریع‌تر و آسان‌تر کردن آن است.

مهمترین وظایف سئو مربوط به موارد زیر است:

  • شناسایی اینکه کاربران به دنبال چه چیزی هستند که مربوط به محصولات و خدمات شما است
  • ایجاد محتوایی که باعث خوشحالی کاربران شود
  • ارائه سیگنال های مناسب به خزنده ها و الگوریتم های موتورهای جستجو از طریق تکنیک های مختلف سئو

سئو را می توان به عنوان یک چارچوب کامل در نظر گرفت زیرا کل فرآیند دارای تعدادی قوانین (یا دستورالعمل ها)، تعدادی مرحله و مجموعه ای از کنترل ها است.

چرا سئو سایت اهمیت دارد؟

در بازار رقابتی امروز، بازاریابی سئو بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

موتور جستجو گوگل روزانه به میلیون‌ها کاربر نتایج مختلف نشان می دهد که به دنبال پاسخ سؤالات خود یا راه‌حلی برای مشکلات خود هستند.

اگر وب سایت، وبلاگ یا فروشگاه آنلاین دارید، سئو می تواند به شما کمک کند تا ترافیک هدفمند رایگان را از موتورهای جستجو دریافت کنید.

کاربرد سئو seo برای سایت مهم تر از تبلیغات کلیکی است زیرا:

  • اکثر کاربران موتورهای جستجو  به احتمال زیاد روی یکی از 5 پیشنهاد برتر در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPS) کلیک می کنند. برای استفاده از این مزیت و جذب بازدیدکنندگان وب سایت یا مشتریان فروشگاه آنلاین شما، وب سایت شما باید در یکی از موقعیت های برتر ظاهر شود.
  • سئو فقط در مورد موتورهای جستجو نیست، بلکه شیوه های درست سئو باعث بهبود تجربه کاربر و قابلیت استفاده یک وب سایت می شود.
  • اعتماد کاربران به موتورهای جستجو و حضور در جایگاه های برتر برای کلمات کلیدی مورد جستجوی کاربر، باعث افزایش اعتماد وب سایت می شود.
  • سئو برای ارتقای اجتماعی وب سایت شما خوب است. افرادی که وب سایت شما را با جستجو در گوگل پیدا می کنند، احتمالاً آن را در فیس بوک، توییتر یا سایر کانال های رسانه های اجتماعی تبلیغ می کنند.
  • سئو برای اجرای روان یک وب سایت بزرگ مهم است. وب سایت هایی که بیش از یک نویسنده دارند می توانند به صورت مستقیم و غیرمستقیم از سئو بهره مند شوند. مزیت مستقیم آنها افزایش ترافیک ارگانیک و سود غیرمستقیم آنها داشتن یک چارچوب (چک لیست) مشترک برای استفاده قبل از انتشار محتوا در سایت است.
  • سئو می تواند شما را جلوتر از رقبا قرار دهد. اگر دو وب سایت یک چیز را بفروشند، وب سایت بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو به احتمال زیاد مشتریان بیشتری داشته و فروش بیشتری خواهد داشت.

مراحل اصلی فرآیند بهینه سازی موتور جستجو  یا انواع سئو چیست؟

سئو سایت

همانطور که در بالا ذکر کردم، سئو یک فرآیند ثابت نیست، بلکه یک چارچوب با قوانین و فرآیندها است.

اما برای سادگی، سئو را می توان به 3 نوع اصلی تقسیم کرد :

سئوی تکنیکال : با سئوی فنی می توانید اطمینان حاصل کنید که موتورهای جستجو می توانند وب سایت شما را بدون هیچ مشکلی بخزند و فهرست کنند.

سئو در سایت : قوانینی که باید در سایت و محتوای خود اعمال کنید تا آن را برای موتورهای جستجو دوست داشته باشید.

سئوی خارج از سایت : روش هایی برای تبلیغ وب سایت یا وبلاگ خود به طوری که بتواند رتبه بالاتری در نتایج جستجو داشته باشد.

سئو تکنیکال

اولین مرحله در فرآیند سئو، سئوی تکنیکال نام دارد. همانطور که از نام آن پیداست، سئو تکنیکال هیچ ارتباطی با محتوای واقعی یک وب سایت یا روش های ارتقاء وب سایت ندارد.

این مربوط به تنظیماتی است که باید پیکربندی کنید تا کار خزنده‌های موتور جستجو را آسان‌تر کنید. معمولاً هنگامی که سئوی تکنیکال خود را درست انجام دادید، ممکن است مجبور نباشید دوباره با آن روبرو بشید .

از سوی دیگر، اگر با خزیدن و ایندکس شدن در گوگل مشکل دارید، می تواند بر رتبه بندی شما تأثیر منفی بگذارد.

سئو در سایت

سئو داخلی

مرحله دوم SEO On-Page است. سئوی داخلی  در درجه اول با محتوا و سایر عناصر موجود در یک صفحه ارتباط دارد.

بر خلاف سئو تکنیکال و خارجی، تمرکز اصلی سئو داخلی این است که به خزنده‌های موتور جستجو سیگنال‌های کافی ارائه دهد تا بتوانند معنی و زمینه محتوای شما را درک کنند.

به یاد داشته باشید که موتورهای جستجو یک صفحه را مانند یک انسان نمی خوانند ، بنابراین آنها به دنبال سیگنال هایی هستند تا بفهمند یک صفحه چیست.

در این مرحله است که شما با ساختار وب سایت ، کلمات کلیدی SEO ، بهینه سازی عنوان، سرفصل ها، لینک های داخلی، سئوی تصویر، نشانه گذاری داده های ساخت یافته و سایر تکنیک هایی که می توانند سیگنال های مناسب را به موتورهای جستجو ارسال کنند، سر و کار خواهید داشت.

اگر به درستی دنبال شود، سئوی درون صفحه نیز قابلیت استفاده و اعتبار یک وب سایت یا وبلاگ را بهبود می بخشد.

توجه داشته باشید که بهینه سازی محتوا بخشی از سئوی درون صفحه است اما گاهی اوقات به آن سئوی محتوا نیز گفته می شود .

سئوی خارج از سایت

مرحله سوم سئو خارج از صفحه است.

علاوه بر تغییرات، می‌توانید روی وب‌سایت خود (سئوی داخلی) انجام دهید تا در SERP رتبه بالاتری داشته باشد، راه دیگر برای بهبود رتبه وب‌سایتتان استفاده از تکنیک‌های سئو خارج از سایت است .

سئوی خارج از سایت به طور کلی به عنوان لینک بیلدینگ شناخته می شود، اما من ترجیح می دهم از عبارت ارتقای وب سایت استفاده کنم، زیرا یک روش مناسب برای تبلیغ یک وب سایت شامل روش ها و تکنیک های بسیار بیشتری نسبت به لینک سازی است.
دامین اتوریتی

چرا سئوی خارج از صفحه مهم است؟

به طور کلی، زمانی که کاربر یک عبارت جستجو را تایپ می‌کند، الگوریتم‌های موتورهای جستجو به فهرست آن‌ها نگاه می‌کنند و سعی می‌کنند بهترین صفحاتی را بیابند که می‌تواند رضایت کاربر را برآورده کند .

صفحاتی که کاندیدای خوبی هستند در اولین موقعیت های نتایج جستجو ظاهر می شوند.

یکی از عوامل تعیین موقعیت یک صفحه وب در نتایج، تعداد لینک های ورودی (بک لینک) است.

بک لینک ها نشانه اعتماد هستند و بسته به جایی که لینک ها می آیند، می توانند به شدت بر رتبه شما تأثیر بگذارند.

اگر لینک ها از سایت های شناخته شده و قابل اعتماد باشند، رتبه شما تاثیر مثبتی خواهد داشت.

اگر آنها پیوندهای پولی، پیوندهای موجود در سایت ها ریپورتاژ آگهی ، لینک سازی pbn یا نتیجه تبادل هستند، رتبه شما تأثیر منفی خواهد گذاشت. البته اینم اضافه کنم اگه بتونید طبیعی تر انجام بدید نتیجه خوبی هم میده

دریافت لینک ها از این طریق نقض دستورالعمل های گوگل است و به احتمال زیاد باعث پنالتی گوگل نیز می شود .

سئو چیست؟

سئو مجموعه ای از قوانین برای بهینه سازی وب سایت شما است تا بتواند رتبه های بالاتری در نتایج ارگانیک موتورهای جستجو کسب کند.

چرا سئو اهمیت دارد ؟

اکثر ترافیک موتورهای جستجو به 5 نتیجه برتر می رود. با سئو وب سایت شما می تواند در یکی از موقعیت های برتر برای کلمات کلیدی مورد نظر شما ظاهر شود و از وب سایت شما بازدید شود.

آیا می توانید خودتان سئو انجام دهید؟

بله، دوره های مختلف سئو و راهنمای آنلاین وجود دارد که می تواند به شما در یادگیری و انجام سئو به تنهایی کمک کند. علاوه بر یادگیری تئوری، بهترین راه برای یادگیری سئو از طریق تمرین است.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به بالای صفحه بردن